Vakantie hoort een moment van ontspanning te zijn, maar vaak genoeg gaat er iets fout tijdens de uitvoering van een reisovereenkomst, bijvoorbeeld door een overboeking, een tegenvallende accommodatie of voorzieningen die wel zijn aangeboden, maar niet aanwezig zijn. In deze gevallen is het soms mogelijk om een schadevergoeding te vorderen.
De schadevergoeding kan bestaan uit een vergoeding van de materiële schade. Dit kan bestaan uit de ter plekke gevoerde telefoongesprekken naar de reisorganisatie, maar ook het gedeelte van de reisovereenkomst dat niet is nagekomen. Dit is bijvoorbeeld het geval als u een twee-kamer appartement heeft geboekt, maar in plaats daarvan een studio heeft gekregen.
Naast de materiële schade kan ook een vergoeding voor gederfd vakantiegenot gevorderd worden. Dit is een vergoeding omdat de vakantie minder leuk is geworden dan je mocht verwachten. Deze vergoeding bedraagt maximaal één maal de reissom, maar het is zeldzaam dat de vergoeding daadwerkelijk zo hoog is. Een vergoeding vanwege gederfd vakantiegenot en vergoeding van de geleden schade kunnen naast elkaar worden gevorderd.
Ahrends B.V. - Disclaimer - Privacy